رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، به جای در نظر گرفتن مدارس، دانشگاه انگاری شده و ارزیابی ها دچار مشکل است.

چرا قد دانش‌آموزان ایرانی در حال کوتاه شدن است؟/ دانشگاه انگاری در اجرای رتبه بندی معلمان به جای مدرسه!

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد وحیدی ظهر امروز در ادامه سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به استان آذربایجان شرقی و نشست مشترک با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیران و روسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی و استاندار این استان برنامه هفتم توسعه را مهمترین سند پنج ساله آموزش و پرورش برشمرد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، خواستار پرهیز از کوچک انگاری آموزش و پرورش در دولت شد و  اظهار کرد: چنانچه آموزش و پرورش کوچک انگاری شود، به جایی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: در تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، به جای در نظر گرفتن مدارس، دانشگاه انگاری شده و ارزیابی ها دچار مشکل است، بدین ترتیب که یک معلم در شهرستان در تهران ارزیابی می شود و این مسئله ارزیابی ها را با مشکل مواجه کرده است. با نگاه مثبت کمیسیون آموزش، اعتبارات این وزارتخانه از ۹.۲ درصد به ۱۳ درصد در بودجه عمومی افزایش یافته است، ولی نوع رفتار سازمان ها مثل سازمان برنامه و بودجه به گونه ای بوده که شیرینی قوانین مجلس برای معلم در شب عید تلخ می شود.

کریمی فیروزجایی: سلامت جسمانی دانش آموزان باید مورد توجه آموزش و پرورش باشد

علی کریمی فیروزجایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سلامت جسمانی دانش آموزان، این موضوع را مسئله ای برشمرد که همواره مورد غفلت آموزش و پرورش است و گفت: در بسیاری از کشورها وزارت ورزش، ذیل آموزش و پرورش بوده  تا توجه بیشتری به تربیت بدنی در مدارس وجود داشته باشد. متاسفانه به دلیل کمبود پروتئین و شیر در مدارس، قد دانش آموزان در حال کوتاه شدن است.

عضو هیات رئیسه مجلس یکی از انتقادات وارده به دولت را اداره با سرپرست وزارتخانه های اصلی دولت یعنی وزارت صمت، وزارت جهادکشاورزی و وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: مجلس در موضوع انتخاب وزیر آموزش و پرورش نشان داد که حساسیت ویژه ای دارد و دغدغه این معلمان را در انتخاب وزیر ملاک قرار می دهد.

حق وردی: اجازه نمی دهیم در رتبه بندی معلمان، حق یک همکار فرهنگی هم پایمال شود

حسین حق وردی، کمیسیون آموزش را یکی از کمیسیون های موفق مجلس یازدهم دانست و یادآور شد: بیشترین وقت در این کمیسیون صرف مسائل آموزش و پرورش شده و اکثر مصوبات کمیسیون در صحن علنی مجلس نیز تایید می شود.

وی با اشاره به روند سخت تصویب اجرای رتبه بندی معلمان در مجلس، از دولت گذشته تا رایزنی با شورای نگهبان گفت: در این مسیر سخت، فراز و نشیب های بسیاری طی کردیم، لذا اجازه نخواهیم داد حق فرهنگیان در رتبه بندی زیر پا گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.